Δευτέρα, 17 Φεβρουαρίου 2014

ΤΟ ΓΙΑΟΥΡΤΙ ΣΥΜΜΑΧΟΣ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΔΙΑΒΗΤΗ ΤΥΠΟΥ 2

Στον αγώνα κατά του διαβήτη, το γιαούρτι είναι στο πλευρό σας. Βάλτε ένα γιαούρτι κάθε μέρα στη διατροφή σας και θα μειώσετε κατά 28% τον κίνδυνο για διαβήτη τύπου 2 σε σχέση με το αν δεν τρώγατε καθόλου γιαούρτι.

Αυτό είναι το συμπέρασμα μιας μελέτης ερευνητών από το Πανεπιστήμιο του Κέιμπριτζ η οποία δημοσιεύθηκε στο ιατρικό περιοδικό Diabetologia. Στην έρευνα συμμετείχαν 4.255 εθελοντές, οι 753 εκ των οποίων εκδήλωσαν διαβήτη τύπου 2 κατά τη διάρκεια μιας 11αετούς περιόδου παρακολούθησης.

Η κατά 28% μείωση του κινδύνου αφορούσε τους εθελοντές που έτρωγαν κατά μέσον όρο 4-5 γιαούρτια (των 125 γραμμάρια) την εβδομάδα.

Οι ερευνητές επισημαίνουν πως τα γιαούρτια και γενικότερα τα γαλακτοκομικά προϊόντα περιέχουν ευεργετικά για την υγεία συστατικά, όπως η βιταμίνη D, το ασβέστιο και το μαγνήσιο, καθώς επίσης προβιοτικά βακτήρια.

Να σημειωθεί ότι οι έως τώρα μελέτες για τη σχέση των γαλακτοκομικών προϊόντων και διαβήτη τύπου 2 είχαν αντιφατικά αποτελέσματα. Και πράγματι, η μελέτη έδειξε ότι κυρίως το γιαούρτι μειώνει το κίνδυνο για διαβήτη τύπου 2 και κάποια τυριά, αλλά όχι το γάλα ή συνολική κατανάλωση τυριών.

Όλα τα είδη γιαουρτιού και ορισμένα τυριά

Η μείωση του κινδύνου για εκδήλωση του διαβήτη τύπου 2 αφορά όλα τα είδη γιαουρτιού, καθώς και μερικά τυριά με χαμηλά λιπαρά. «Η έρευνά μας δείχνει ότι συγκεκριμένες τροφές μπορεί να παίξουν σημαντικό ρόλο στην πρόληψη του διαβήτη τύπου 2 και είναι σημαντικά για τη δημόσια υγεία», δήλωσε η Νίτα Φορούχι, επικεφαλής των ερευνητών της μελέτης.

Σε τακτά χρονικά διαστήματα στη διάρκεια της μελέτης, οι εθελοντές συμπλήρωναν αναλυτικά ερωτηματολόγια διατροφής, καταγράφοντας κάθε τι που έτρωγαν και έπιναν. Αυτό επέτρεπε στους ερευνητές να διαπιστώσουν ότι η συνολική κατανάλωση γαλακτοκομικών δεν σχετιζόταν με τον διαβήτη τύπου 2, ανεξάρτητα από το αν είχαν πολλά ή λίγα λιπαρά. Αλλά εξετάζοντας στη συνέχεια ένα-ένα τα γαλακτοκομικά προϊόντα, κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι μόνο το γιαούρτι, το φρέσκο τυρί (fromage frais) και το τύπου κότατζ μείωνε σε βάθος χρόνου τον κίνδυνο εμφάνισης του διαβήτη.

Το όφελος παρατηρήθηκε ακόμα και στους παχύσαρκους εθελοντές, ένα εύρημα πολύ σημαντικό, καθώς η παχυσαρκία αποτελεί κύριο παράγοντα κινδύνου για εμφάνιση διαβήτη τύπου 2.

Πηγή

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου